Het is voorjaar. Het jaargetijde dat start met de bloei van de bloesem. Als voorbode van de groei in de zomer en de vruchten in het najaar.

2015 is het jaar dat ik als zelfstandig ondernemer met MarketSpring gestart ben. Dat begon bij mijzelf, maar natuurlijk ook met mijn partners, huidige opdrachtgevers en toekomstige opdrachtgevers.

Van bezinning naar creatie 
Ook voor mij geldt dat ik de huidige ‘market’ wil laten groeien vanuit de kracht van de lente, ‘spring’. Ik ben daarvoor in de winter naar mijn eigen bron/essentie gegaan. Vanuit dit ‘proces in de wortels’, zoals Marinus Knoope dat noemt in zijn boek de Creatiespiraal – de natuurlijke weg van wens naar werkelijkheid, heb ik mijn propositie vormgegeven.

Daarbij hielp mij deze uitspraak van hem: “De wereld zou er wel eens heel anders uit kunnen gaan zien als wij ons individueel en gemeenschappelijk zouden bezinnen op de vraag wat we nu eigenlijk werkelijk wensen en de resultaten daarvan als uitgangspunt zouden kiezen voor ons individuele en collectieve handelen. Wie als individu of als groep, niet weet wat hij werkelijk wenst, is zijn bestemming kwijt, is stuurloos en op weg naar nergens.”

Frisse inzichten en creëren van omzet
En dat is waar ik met MarketSpring een verschil maak. In het kort, Vanuit MarketSpring help ik organisaties te groeien door bruggen te bouwen tussen klantbehoeftes en het merk, het bedrijf of organisatie. Dit doe ik als klantbelevingsexpert, strategisch adviseur, marketeer en conceptontwikkelaar. Vanuit frisse inzichten, verbeterde service en klantbeleving naar een sterk en onderscheidend merk en of concept. Vanuit impact, unieke waarde laten ontstaan en daarmee nieuwe business-kansen en omzet creëren.

Op mijn ‘DIENSTEN’ pagina zie je een foto die ik maakte in de Medienhafen in Düsseldorf. Het is een kunstwerk van kunstenares Rosalie: „Flossy sculpturen”. Ik zie dit als een mooie metafoor, voor de steeds dynamischere markt en de kritischer en assertiever wordende klant. In zijn verscheidenheid zoekt de klant het contact met aansprekende organisaties. Eenmaal ‘hooked’ wil hij of zij actief betrokken worden en blijven, meedenken en mee-creëren.

Maak daarom de klant deel van je design-proces, de service en natuurlijk je merk. ‘Binnen’ je organisatie en ‘daarbuiten’ bestaat steeds minder. Grenzen vervagen en die organisaties die daar slim mee omgaan en de verkregen klantinzichten en input gebruiken kunnen een koploper zijn of worden.

Ofwel…MarketSpring!